måndag 2 juli 2012

Två bra saker

Jihoo! Nu är vi igång på allvar, Nellson är med i gamet och jag behöver inte hålla bloggen vid liv mol allena längre, då tappar jag bara inspirationen. Min syster inspirerar mig, och har alltid gjort. Jag kan inte förstå hur man klarar sig genom det här livet utan syskon, det kan jag faktiskt inte.

Nelly kom in på Danshögskolan och det betyder inte bara att hon är sjukt glad och stolt och nöjd med sig själv just nu - och det är alltid extra härligt att umgås med människor som är det - utan även att hon kommer stanna i Stockholm i minst FEM år till eftersom utbildningen är såpass lång. FEM år av garanterat regelbundet systerhäng framöver är kanske den bästa nyheten jag kunde få i år. Plus då själva grejen att hon faktiskt KOM IN!

Det näst bästa som händer i år torde vara att om fyra dagar börjar min semester. Alltså mitt LIVS första, riktiga semester. Vi snackar inte sommarlov, ofrivillig arbetslöshet eller annan obetald ledighet. Vi pratar om den riktiga, guldskimrande och lyxiga förmånen att få ledigt från jobbet i fyra veckor och fortfarande få lön på kontot i slutet av månaden. Jag ryser lite av välbehag bara vid tanken på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar