onsdag 4 juli 2012

Sol, balkong och duktiga vänner


Jag har varit så glad för min egen skull den senaste tiden. Tendenser för lite väl ego har nog funnits.
Men idag fick jag känna på den underbara känslan att glädjas åt någon annan -

Jag fick just höra (på facebook förstås) att en kär vän till mig från England har kommit in på Laban i london där hon ska ta en master i koreografi!
Sådana rysningar jag fick när jag läste det! Jag hade i och för sig aldrig hört talas om exakt den utbildningen innan men jag antar att den motsvarar Mastern som finns på DOCH fast med Labans specifika teknik som inriktning.
HELT JÄDRA CRAZY är just vad det är. Jag är så stolt över henne, stolt från min tåspetsar och upp till hjässan!

Emma var en av mina närmsta vänner under tiden på Iwanson då vi gick i samma klass. Vi kunde prata om allt mellan himmel och jord, mest om dans och konst och om relationer och sånt. (”relationer och sånt” - vilken tjusig kategori.) Jag saknar henne hela tiden.
I höst hade jag tänkt fara till München för att hälsa på henne och alla de andra men det här betyder att jag minsann får boka in en London-resa också! Vilken bra grej det är att ha vänner från lite varstans, det betyder ju äventyr!

Nu ska jag fortsätta att sitta på balkongen och filosofera. Hoppas ni har en trevlig onsdag, folket!





1 kommentar: