måndag 23 juli 2012

På tåget mot Malmö

Hej kära vänner. Jag och V sitter på tåget ned mot Malmö. Varje gång jag åker tåg tänker jag på Lotta på Bråkmakargatan när hon klistrar prickig korv på tågfönstret. Precis vad jag också skulle vilja göra om jag hade en prickig korv-macka och hade lite tråkigt. Fast idag är det chevre på min macka och det smarriga pålägget har jag ingen lust att slösa på.

När vi är framme i Malmö ska vi ta Pågatåget till Simrishamn och bli upphämtade av min mormor och morfar som vi tänkte hänga med i två dagar. Jag tänker fråga ut dem om spännande historier från deras ungdom, äta fisk och förhoppningsvis bada i havet.

Sen åker vi tillbaka till Malmö, checkar in på Scandic Hotel och njuter av frukostbuffé i 3 dagar. Vad som sen händer i själva stan får vi se, men jag känner i lilltån att det kan bli något riktigt bra. Vi höres!

3 kommentarer:

  1. Ni kommer att få det underbart! Stranden, sanden, doften av fisk och tång och snälla mamma och pappa som tycker det är så kul att få besök....och sen min barndoms fina stad...ja,,du kommer verkligen att få klafsa omkring bland dina djupaste rötter!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter! Tror du kommer få det fint på din semester :-) puss och kram

    SvaraRadera