fredag 13 juli 2012

Sommar och balettböcker. Potatis och kanelbullar.







Det är fredag idag och folket jublar. Helgen är kommen, hallelujah!
Fast för min del är fredag lite som söndag eftersom att jag jobbar på helgerna och är ganska så ledig på vardagarna. Men jag har humöret uppe ändå. Solen skiner och jag har haft en otroligt behaglig vecka. Vädergudarna har varit snälla mot oss här i stockholm de senaste dagarna vilket har resulterat i ett flertal dopp vid fredhällsbadet, glassätande i Ivar Los park och öldrickande i Vitabergsparken.
Dessutom fyndades det lite smått och gott under gårdagens lilla loppisrunda med Moa!
En blommig bricka, en bok om svensk pedagogikhistoria, en kärlekslyrikbok för tio kronor, och en gigantisk bok om balettens historia! Jag har på bildan ovan slagit upp min favvosida...
Så himla charmig verkligen. Och angående pedagogikboken så får vi väl se om jag ens kommer att läsa den... Det inhandlades dels i ett seriöst syfte men nog mest för att det var kul.

Nu ska jag återgå till matlagningen. Ikväll serveras det hasselbackspotäter och lax kokad i Créme fraiche. Vill man så kan man! Annars brukar vi mest äta omelett och grönsaker i det här hushållet.
Och förresten - i morgon blir det riktig bullstuga här hemma för jag har fått gratis kanelbullar av ICA i inflyttningspresent! TACK ICA!

Hej svej, lyckli tjej



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar