måndag 6 augusti 2012

sommar och höst. vinter och vår.

Förra veckan var en utmärkt maffig vecka. Alla mina bästaste vänner från olika håll fick jag umgås med och jag var ute i natten och dansade tre hela gånger!
Söders alla bästa gator blev gjorda och cafébesöken var inte nådiga.
Dessutom såg jag Batman två gånger på bio... En dyr men finfin vecka, skulle jag säga.
Såna behövs väl ibland kan jag tänka mig och framför allt under sommaren, för i höst börjar ju allvaret och då har man inte tid för massa skoj! (fast skolan kommer ju bara vara skoj så'atte whoop whoop. Att ha valt sin bästaste hobby som yrke får en att känna sig som queen of the world.)

Idag påbörjades en helt annan slags vecka! Jag har haft en utmärkt dag men på ett annat sätt än förra veckan.
Enmanspromenad, joggingtur (NU BLIR MAMMA GLA'), bokslukning vid vattnet, sojakorvsmiddag och lite radikalfeministisk teaterföreställning med syrro sådär på kvällskvisten.
Plus mornin' moustache kisses. Trevligt värre.
I morgon ska jag göra samma fast minus teater plus att packa inför skåneresan och göra matsäck inför sittapåtågifleratimmar. Det bästa med tågresor och diverse utflykter är ju matsäcken! Jag gillar verkligen att äta och framför allt när man har packat ned det i en picknickväska med små burkar och servetter och övrig picknick material. Helst ska det vara smörgås i smörgåspapper och saft i glasflaska för då kan man leka att man är Madicken och Lisabet som sitter i trädet omringat av tjurar.
(Hm. Kom just på att Kristin tidigare dragit paraleller mellan tåg, smörgåsar och astrid lindgren...)

Nu ska jag dricka te och sen lägga mig på golvet och tänka på dans. Sånt som man vanligtvis gör en måndagkväll förstås.
Förlåt för att jag inte skrivit något intressant. Jag orkade inte. Behövde bara känna mina fingrar mot tangenterna en liten stund.

Peace



1 kommentar:

  1. Du skriver väldigt intressant.....tycker jag! Så påstå inget annat...

    SvaraRadera