söndag 10 juni 2012

Dagens pyssel!

Eftersom Nelly inte riktigt har tid eller engagemang nog för att blogga just nu så får jag helt enkelt också stå för inlägg nr 2. (Att hon inte har tid beror på att hon har massor av andra superviktiga saker att tänka på i dagarna och varför hon inte har engagemang är för att hennes kille som spelar i band kom hem från en turné i morse så de ser nog bara varandra just nu, och det ska de få göra ett tag tycker jag).

Idag har jag ägnat mig åt (förutom att söndagsjobba och gå på prommis till Midsommarkransen för att köpa thaimat) lite pyssel. Ett mycket simpelt sådant, men ändock pyssel.

Man behöver: sax, tejp, blyertspenna, en gammal ram (denna från Emmaus), ett presentpapper i valfri snygg färg samt ett svartvitt fotografi på några människor man tycker om. I detta fallet min pappa och två av mina äldre syskon.



Sen  mäter man helt enkelt ut hur stort papperet ska vara för att passa ramen, klipper till och sätter fast med lite tejp som man rullat ihop (och ja, lim kanske vore att föredra i detta sammanhang, men eftersom jag är relativt nyinflyttad så ligger limmet dessvärre nedpackat djupt i en kartong i källaren, och dessutom gillar jag tejp för det kladdar inte). Smacka på papperet på ramens baksida och sen fotot ovanpå. Sätt ihop ramen.


Tadaa. Klart. Det här är nog förövrigt min favoritbild någonsin. Här syns det ju verkligen vilken superfin pappa jag och alla mina syskon har.



1 kommentar:

  1. Ramen fick extra krydda av duken. (på nedre fotot, jag trodde först att ramen såg ut så)

    SvaraRadera