måndag 5 november 2012

katter och smältande isar

Det är början på en ny vecka efter en otroligt fin helg. 
Det känns inte dumt alls. Jag är inte ledsen över att helgen är slut, jag är bara himlans glad över att den har upplevts för då har den här måndagen inte känts fullt så tokig!
Jag fick nyss säga hejdå till en nybliven vän jag skaffat mig under helgen. Vännen är ganska liten, lurvig, fläckig och spinner som en katt. För att hon är en katt förstås!
Moira. Den snällaste katten jag har mött och hon har bott hemma hos mig hela helgen! Att vara kattvakt är min nya favvosyssla. Snubben var rätt så begeistrad han också, så nu är man bra sugen på att investera i gosig hårboll. Tänk va. Någon som väntar vid dörren när man kommer hem, som stryker sig kring benen och hoppar upp i ens famn när man sitter i soffan, spinner och buffas.
Att ha katt är bra terapi. När jag bodde hos mamma och pappa och var hemskt ledsen över att mitt knä var helt trasigt så att jag inte kunde dansa, då satt jag i deras soffa och storgrät. Grät som en stucken gris. Tills den lille (fast rätt så jättetjock) svarta katten trippade in i rummet, såg på mig med förvånade ögon för att snart hoppa upp i knät mitt och kramas. Som att han ville trösta mig.
Det vet jag ju inte om han faktiskt ville, kanske ville han bara tigga krubb men det spelar liksom ingen roll för jag blev ju tröstad även om det inte var hans avsikt. 

Det som har varit tråkigt med helgen som varit är att jag tänkt svinmycket på klimathotet och på världens helt sämsta klimatpolitik i relation till vad som faktiskt är på väg att ske. 
Kristin och jag hade en frustrerad diskussion om saken under vår hetsiga söndagspromenad och bestämde oss nu idag för att (självklart) till en början gå med i klimataktion igen, där vår andra syrra är med och håller i rodret.
Gör det ni också. Snälla? 
Börja kompostera också vetja. Och rösta rött som fan.

Nu orkar jag inte hitta någon fiffig fortsättning eller avslut på inlägget för jag är kolossalt trött
och bestämmer förnuftigt att sätta stopp här.
Lovar i stället en kommande fortsättning om både klimatskit och kattskit.

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar